Hyperlokale op het weer gebaseerde advertenties

Een social always-on campagne
opgebouwd in Smartly en Channable

Relevantie is de essentie van goed presterende advertenties,
vooral voor locatieafhankelijke bedrijven.

  • PARTIJENPathé / Merkle
  • TOOLSChannable / Smartly
  • DATUMApril 2019
  • VAKGEBIEDFeed Management, Social Advertising

OVER HET PROJECT

Voor Pathé ontwikkelde ik samen met Merkle een dynamische Always-on campagne op Facebook. Omdat het weer een grote invloed heeft op bioscoopbezoek hebben we de campagne opgesplitst in 26 locaties en hier een weerfeed aan toegevoegd. De weerfeed combineert het actuele filmaanbod van Pathé waardoor hyperlokale relevante advertenties getoond worden. Op deze manier kan Pathé bezoekers naar de bioscoop trekken tijdens;

- Zonnige middagen (kom afkoelen bij Pathé)
- Regenachtige avonden (kom schuilen bij Pathé)
- Koude weekenden (kom opwarmen bij Pathé).

AANPAK / RESULTAAT

Als eerste stap is er een product feed ontwikkeld met daarin alle voorstellingen en attributen zoals; titel, locatie en aanvangstijd. Dankzij feed management wordt er een actuele voorraad opgebouwd i.c.m. het lokale weerbericht. Op basis van deze voorraad worden advertenties geautomatiseerd uitgeleverd binnen het Facebook platform waarbij rekening wordt gehouden met geo-locatie.